Ane Vallensved SAne Vallensved SBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2015-3-28

Ane Vallensved S Tilmeldt: feb 2013
Emner: 6
Svar: 48
Fugle: 5
Fotoalbum: 1

læggenød

vi har et "afkom" fra Bella-Børge (de er begge døde nu) ja faktisk har vi tre Boy-Boy, Viggo og Birdie- NamNam det er hende der lige har haft læggenød kom ud for at give frø igår, åbner døren til volieren....der lå hun.....hvis ikke mit hår er farvet var det gråt nu....men fat i hende og hav Det var en forskrækkelse, husk alle jer i særdeleshed ungfugle, det første æg kan være svært at lægge, så bland lidt levertransfrø når de får redekasser. de så ikke levertran men majsolie og så ind i salatskålen i en blød klud så kørte jeg op efter levertran (110 kr. for en lille flaske)så fik hun et par dråber af det, med en theske forswigtigt i næbbet. så rørte jeg lidt i frøet som de får i en skål.

Gå til sidste svar »

Svar til: læggenød

• phillip S Tilmeldt: jul 2013
    Emner: 6
    Svar: 40
    Fugle: 1
    3 år siden

nu ved jeg ikkee hvilken fugl der er tale om, men
    hun skal være et varme sted, gerne 24-26 grader med høj luftfugtighed også kan du tage lidt olie (fx olivenolie) og komme lidt rundt omkring kloakken (jeg plejer at gøre det med en vatpind)

du kan evt tage et af de plastik insekts bure hvor der er godt med huller i toppen
    lægge et håndklæde ud derpå også stille en lilleeskål i hjørnet med vand der så fordamper,
    her er der tale om sådant et her (i stor størelse) http://image.maxizoo.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/104250/104445.jpg

bare husk på at sætter du den i sådant bur et par timer for læggenød så må der ikke blive over 25 grader

Svar til: læggenød

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...