KMP LKMP LBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2014-10-29

KMP L Tilmeldt: okt 2014
Emne: 1

Undulat råd

Hej. Jeg overvejer, at anskaffe mig en bette fugl. En undulat, som jeg gerne vil have tam og derfor, har jeg et par spørgsmål.

1. "skal" man have mindst 2 fugle sammen?
2. Mht til, at man er væk fra hjemmet. Kan en undulat klare sig en uge alene, eller hvordan er jeres erfaring? (der skal selvfølgelig være mad og vand)
3. Hvor køber man fra, hvis man ønsker en tamfugl?
4. Andet? Jeg mener, at han fugle, skulle være mest tamme?

Gå til sidste svar »

Svar til: Undulat råd

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 150
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    5 år siden

1. Man (SKAL) ikke have to fugle sammen, men det er lidt synd at have dem alene da de har utrolig meget fornøjelse af hinanden. (Et spejl er ikke godt nok, og frarådes i det hele taget at bruge da de psykisk ikke har godt af det)

2. En uge alene.. Mener du da helt alene uden der kommer en og giver frisk vand.??? i så fald nej.. De kan være alene en weekend så længe man sørger for der er rigeligt af mad og drikke, men derefter så SKAL de have frisk vand.

3. Prøv evt at spørge herinde: https://www.facebook.com/groups/312274322186894/

4. Mine er ikke tamme, men har hørt fra mange at det er en skrøne..

• Tina O Tilmeldt: okt 2019
    Svar: 1
    1 uge siden

Hej!

Har en hanundulat på ca. 4 år, som har været alene i 1,5-2 år efter den gamle døde. Jeg har i mellemtiden trænet på at få ham gjort tam og nu vil jeg så gerne anskaffe ham en makker.
    Har fået råd om at anskaffe en hunundulat på mellem 6 mdr og 1 år, da han var meget dominerende og chikanerende overfor den gamle, som også var en han.

Er det bedst at skaffe en hun som er "så" gammel eller kan det også fint gå med en unge?
    Hvad er jeres mening/erfaringer?

Svar til: Undulat råd

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...