Dælleh JDælleh JBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2013-12-4

Dælleh J Tilmeldt: dec 2013
Emner: 4
Svar: 16
Fugle: 1

Nymfeparakit Overdrevet Parring

Mojn.
Jeg har 2 nymfer tilbage efter min hvidhovedet perleparakit desværre ikke overlevede et styrt. Jeg har haft den i 6 uger.

Men nu er sagen så den, at efter perlen døde, har de to resterende parret snart 11-12 gange inden for et halvandet døgn. Kan det være de har følt sig "generte" mens perlen har været der? De har muligvis gjort det to gange på de 6 uger, men nu er de helt vilde. Hannen hakker hele tiden i bunden af buret, ved siden af den redekasse jeg har sat ind og fyldt op med vat.

Kan det være der er tid til unger nu? Og kan den 3. Fugl sat en stopper for deres lyst ? Og hvad kan det være de mangler for at yngle?

Gå til sidste svar »

Svar til: Nymfeparakit Overdrevet Parring

• Dælleh J Tilmeldt: dec 2013
    6 år siden

Det skal siges at de virker meget stressede nu, og at de går og hakker i bunden hele tiden, helst ved madskålen og andre hjørner. Og så går hannen hele tiden om bagved den ubrugte rugekasse

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 150
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    6 år siden

Hvis de har en redekasse så er der nok snart unger på vej.

• Dælleh J Tilmeldt: dec 2013
    6 år siden

De har haft redekassen siden starten af sommer, men de bruger den ikke. Det virker lidt som om de prøver at bygge en redde bagved den. De napper i mine puder og tæpper når de er ude. Ved ikke om de prøver at samle til en ny rede? forstår ikke hvorfor de ikke bruger kassen

• Lisbeth T Tilmeldt: nov 2017
    Svar: 2
    8 måneder siden

mine nymfeparakitter parrer sig hver dag det kan vel ikk være sundt for hunnen da den lægger æg hver anden uge eller 3die uge og der er ingen redekasse hun ruger i bunden af buret og ægget bliver taget væk inden der kommer unger

Svar til: Nymfeparakit Overdrevet Parring

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...