Nicoline RJNicoline RJBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2013-11-30

Nicoline RJ Tilmeldt: jul 2013
Emner: 4
Svar: 13
Fugle: 3

SNORE :3

Jaer har længe tænkt på at man kan få snore til papegøjer og parakitter
men kan man også til undulater? eller er de for små
har nemlig funde en snor hvor der en lille undulat afbilledt på.
og et rosenhoved og de haar da nogenlunde samme størrelse?

Gå til sidste svar »

Svar til: SNORE :3

• Nicoline RJ Tilmeldt: jul 2013
    5 år siden

i så fald hvilke nogle tror i så er bedst?

/mindst

5 år siden

eller

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 150
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    5 år siden

tænker du på at tage dem med udendørs.? For de får vel lov at flyve frit i stuen/værelset ind i mellem.

5 år siden

Ja self hver dag ca 2 timer men ville gerne have de fik lidt mere plads at folde vingerne ud på de har ikke så meget plads da mor værelse er meget lille og de ikke må komme andre steder .

5 år siden

Men kan man godt tage dem i snor

• Ane Vallensved S Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 6
    Svar: 48
    Fugle: 5
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

de kan da bare tage flere runder i stuen str, på denne betyder da ikke noget er meget imod de snore der det er totalt unormalt for fuglen. det er min mening, undlad dem. Ane

• Nicolai C Tilmeldt: jun 2013
    Emner: 8
    Svar: 47
    Fugle: 1
    5 år siden

det rigtig rigtig syndt og bruge disse snore også kaldt flyveseler så det bedere som andre har skrev de får lov og flyver over det hele og selv hopper ind i buret når de bliver sultne eller trætte

5 år siden

Ja men de må kun være på mit værelse !! Og det er mega lille og de pøller overalt så plus de gider aldrig ind hvis de selv kan bestemme idag var de ude i 8timer hele dahen

• Steen W Tilmeldt: nov 2013
    Emne: 1
    Svar: 46
    5 år siden

Jeg tror ikke du har sat dig ind i det arbejde der skal til, for at få en fugl til at acceptere en sele.
    Hvis du ikke har tålmodighed til at lære dine fugle at gå i bur på kommando, eller lokke dem i bur. (eller lære dem at "pølle" i buret)
    Så har du ikke en chance for at lære dem at bruge en sele.
    Og nej.. man putter ikke bare selen på fuglen, som man gør med en kat,hund eller kanin. Det giver livs lange psykiske problemer for fuglen, og al tillid der måtte være er ødelagt for altid.

Brug af sele er ikke ubetinget en dårlig ting, men komplet ubrugelig til små fugle som undulater. En sele må ALDRIG være løsningen på motion, men et supplement til træning som Fks. Fri-flyvning. Hvor man gradvist lærer fuglen dens omgivelser at kende, omkring ens hus, eller område hvor man vil fri-flyve med den.

Når dette er sagt, og du har forstået dette ( tænkepause... har du nu forstået det?.. sikker ?....helt sikker??? ok..)
    `Så er Aviator selen det eneste du kan vælge. Den anden sele er så ubehagelig, at de måtte bruge en plastic model for at vise at låsen næsten er ligeså stor som fuglen.

Aviator selen er et gennemprøvet mærke, der ikke bruger nogen form for låse.
    Den har en elastisk del af snoren der gør at fuglen ikke får et pludselig ryk når snoren ikke er længere, men bliver bremset blødt.
    Og hvad angår størrelse, så kan den justeres ned til en kolibri, altså den eneste sele du er sikker på passer din fugl 100%.

5 år siden

Jeg kan kalde den til mig sen er helt tam han er sp sød

5 år siden

Så har du jo heller ikke et problem med at få den i bur.
    En undulat får rigelig med motion i et værelse der Fks. Er 3x3 m.

Du kunne jo gå igang med at klat træne den til buret, så slipper du for pøller overalt

5 år siden

Hvordan det ? Når man skal så skal man jo og så ryger det vare ud det kan man da ikke frhindre

5 år siden

Det kræver såmænd ikke andet end træning. På samme måde som du er blevet trænet til at gå på toilettet, på samme måde som man træner en kat til at bruge en bakke, eller en hund til ikke at skide indenfor.

For at træne en fugl, kræver det at man kender grund principperne med træning. For at sætte sig ind i dem, må man ud og søge lidt på nettet. youtube.com har en del gode videoer om træning af alle formål Incl. potte træning til fugle.
    Men det er ikke noget der gøres på en en weekend, hverken at lære om det, eller træne fuglen.
    Faktisk kommer du til at bruge 10 gange så meget tid på at lære det, som du kommer til at bruge på at tørre op

• Lotte L Tilmeldt: nov 2013
    Svar: 9
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

jeg synes personligt det er synd for fuglen vil aldrig udsætte min nymfe parakit Fembe det og de tåler heller ikke for meget kulde eller varme...

Svar til: SNORE :3

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...