Simone DSimone DBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2013-5-31

Simone D Tilmeldt: maj 2013
Emne: 1
Svar: 3

kanarieunger dør

Hej

Jeg har et voliere på 2X4m, hvor jeg har 5 hunner i. De alle ligger på reder og får mange æg. MEN ungerne dør.. Selv unger der er flere uger gamle dør.

Der er frisk vand, mad og rigeligt med plads. Har kun 11 fugle i alt, når der ikke er unger.

Sidste år overlevede kun 8 unger og jeg fik op imod 40 æg.

I år har jeg allerede fået mange æg, men kun 5 er overlevet

Jeg har nu 9 unger i reder, men jeg tror ikke på at det lykkes med særlig mange af dem.

Jeg synes det er lidt trist at skulle blive ved med at smide døde unger ud

Nogen som har samme erfaring og hvad gjorde I ved det?

Gå til sidste svar »

Svar til: kanarieunger dør

• Ane Vallensved S Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 6
    Svar: 48
    Fugle: 5
    Fotoalbum: 1
    Annoncer: 1
    5 år siden

jameeen sørger du for opmadningsfoder til dem ???? det er meget vigtigt da de danner kromaelk der er livsvigtigt for dem i den første tid....rives æg gulerødder og rasp blandes sammen og gives i en lille skål, kan også købes i dyrehandel, men jeg synes hjemmelavet er bedst evnt. en dråbe levertran i og husk skallerne så æggene er "tykskaldede" nok.

• Simone D Tilmeldt: maj 2013
    5 år siden

jeps, de får også opmadningsfoder. Der er både prøvet med hjemmelavet og købt

Da jeg havde undulater overlevede alle.

• Louise H Tilmeldt: maj 2013
    Emner: 3
    Svar: 54
    Fugle: 3
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Hvor meget foder giver du? Og hvor varieret er foderet?

Jeg spørger, fordi min kæreste og jeg selv har haft samme problemer med vores kanarier (sidste år kom der dog slet ingen unger, kun æg), og sidste weekend fik jeg den forklaring af en erfaren fugleholder, at årsagen til, kanarieunger dør, ofte er overfodring. Selvfølgelig skal der være mad nok til rådighed og gerne både frisk salat/grønt, frø og hårdkogt æg, men hvis der er for meget, overfodrer forældrefuglene deres unger, og så dør ungerne af forstoppelse.

Jeg har endnu ikke haft mulighed for at afprøve teorien, da vores kanariehun indtil videre kun ruger, men manden sagde, at han havde fået rådet af en anden fuglemand, og at det havde virket for ham. Siden, han havde lyttet til det, havde han ikke mistet flere kanarieunger.

• Simone D Tilmeldt: maj 2013
    5 år siden

Tak igen for rådet

Jeg vil prøve at tømme noget af foderet derude. Og så håber jeg det hjælper

Svar til: kanarieunger dør

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...