Steffani DSteffani DBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2013-10-13

Steffani D Tilmeldt: okt 2013
Emne: 1
Svar: 1

Hvad må en undulat gå og ik få??!!!

Hej jeg vil til at skaffe min en undulat og jeg vil gerne høre hvad de må få af frugt og grønt!? Og ik få?! Og hvad der er godt foder og ik ?!! Og hvad der er gode godbidder ?!?! Og om gode aktiviteter ?? Og om man kan lære den ik at skide på en når man har den på skulderen og hånden?!?!? Og hvordan man ser om det er en han eller hun :D!

håber på hjælp til en nybegynder :D!

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvad må en undulat gå og ik få??!!!

• Rabia&Birdy Tilmeldt: aug 2013
    Emner: 12
    Svar: 48
    Fugle: 1
    Fotoalbum: 1
    Videoer: 2
    5 år siden

Jeg giver min agurk, lidt salat osv. Her er et link til undulaternes hovedfoder: http://www.undulatsiderne.dk/undulatselect.asp?ID=5

Du kan se mere om foder på undulatsiderne. Jeg træner min undulat hver dag. Du jo altid finde på alle mulige slags aktiviteter;) Min skider alle steder hvor den sætter sig(dvs næsten). Så ved ikke heelt hvordan man lære dem at holde op:D Håber det var liidt hjælp ellers kan du altid spørge andre herinde(:

• Steffani D Tilmeldt: okt 2013
    Emne: 1
    Svar: 1
    5 år siden

Tak men siden viger vist ik

• Mia H Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 5
    5 år siden

Min fugl er cirka 12 år og den har altid bare fået super Brugsen fuglefoder til undulater, den har aldrig fået frugt eller noget, og det gider den enlig heller ik ha. Den har nogle kalk og vitamin sten siddende i buret den kan gnave af, god ide at ha. Udover det så få den ud af buret så meget som muligt, det elsker de, min har aldrig ku lide at blive nusset eller rørt ved med hånden, men den har lært nogle tricks som at hente et lille legetøj hvis man kaster den lidt væk, han elsker at bade i håndvasken med løbende vand, og elsker at spise det jeg generelt bare spiser. Musik elsker fugl i det hele taget bare:) min fugl kan også sige min besked tone og lidt andre lyde, han kan mumle nogle ord:)

• Ginnie RG-24 Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 4
    Svar: 59
    Fugle: 5
    Fotoalbum: 5
    5 år siden

Undulater må ikke få avokado (giftig)
    De må hellere ikke få salat og agurk der for meget vand i der gør fuglen får tynd mave.

• Simone T Tilmeldt: dec 2012
    Emner: 15
    Svar: 52
    Fugle: 9
    Videoer: 3
    5 år siden

Ginnie det skulle jeg lige til at skrive, der kom du mig i forkøbet

Det er heller ikke godt få fugle at få energi drikke, alkohol og andet hvor der er koffein i.. Og menneske spøt, man må selvfølgelig gerne dele frugt og sådan noget men bare man er lidt ops på det, men for nogle fugle bringer det minder fra fra da de var små ved at du fx. Har noget frugt i mundet så det får lov til at spise, så skal ikke have det inde i munden man bare mellem dine læber

• Lotte L Tilmeldt: nov 2013
    Svar: 9
    5 år siden

Foderblanding til undulater skal være tilgængelig døgnet rundt, tilskud i form af lidt frugt og grønt (mælkebøtter, spinat og frisk græs). Giv aldrig avocado, dette er livsfarligt. Husk også kalk, eksempelvis som sepiaskaller eller muslingeskaller.

• Rabia&Birdy Tilmeldt: aug 2013
    Emner: 12
    Videoer: 2
    5 år siden

Ginnie: Jeg har læst at de godt må så salat

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 150
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    5 år siden

Det må de også godt, men det er ikke godt for dem hvis de får det ofte. En gang imellem er ok.
    Generelt er det ikke godt, med de "vandede" grønsager og frugter som f.eks. (appelsin, agurk, salat, mv) da fugle får tynd mave af det. Så disse gives i moderate mængder.

• Anne Louise H Tilmeldt: nov 2013
    Svar: 2
    5 år siden

Der sidder noget vokshud over næbet hvis det er brunt eller hudfarvet er det generelt en pige/hun og hvis voksen er blå eller lidt lilla er det en dreng/han og drengen/hannen er lidt større end pigen/hunnen :).

• Maja J.H Tilmeldt: okt 2013
    Emner: 6
    Svar: 11
    5 år siden

Hvad er det så godt for fuglen at få af frugt og grønt?

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 150
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    5 år siden

https://www.facebook.com/notes/tamfugle-forum/liste-over-hvad-papeg%C3%B8jer-og-andre-fugle-m%C3%A5-f%C3%A5/356973801077251

Der står så ikke så noget mht. vandede frugter/grønsager men det er noget jeg ved fra min opdrætter, og fra flere forumer.

• Ane Vallensved S Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 6
    Fugle: 5
    5 år siden

hvis man har undulatyngel er et blødfoder godt bestående af rasp hårdkogt revet æg og revet gulerod blandet sammen her spiser hannendet, fodrer hunnen som så danner det om til kromælk og fodrer ungerne med det. laver også spiret frø det er alle mine undulater glade for. Ane

Svar til: Hvad må en undulat gå og ik få??!!!

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...