Frederikke BFrederikke BBruger på fugle - danmarks største fuglegalleri
Dato: 2014-4-16

Frederikke  B Tilmeldt: apr 2014
Emner: 2
Svar: 7

Han undulat klør/plukker sig?

Hej alle på fugle bazoom:)))
Jeg har købt mig en han undulat på ca 6 uger. Når han sidder på hans pind, begynder han at klø/plukke sig, op til flere gange, indimellem tager han sit ene ben op og klør sig i hovedet. Han gnider også sit hoved op af tremmerne på hans bur, og af sin pind. Er dette normalt for en 6 uger han undulat? Jeg har lige hentet ham idag, kan det være noget med de nye omgivelser, og det nye bur?
Håber i kan hjælpe, da jeg er rigtig glad for ham!

Gå til sidste svar »

Svar til: Han undulat klør/plukker sig?

• Sarah A Tilmeldt: apr 2014
    Emne: 1
    Svar: 11
    Fugle: 1
    3 år siden

Tillykke med ham
    Falder der fjer af når han klør sig? For hvis ikke, så pudser han sig bare, og det er der ikke noget galt I. Der sker heller ikke noget ved at han klør sig med foden, du skal bare være opmærksom på om han gør det meget ofte, for så kan det være tegn på utøj.
    Sådan som jeg forstår det, så renser han bare sit næb, når du skriver han gnider sit hoved mod ting. Det gør de ofte, når de har spist for at rense urenhederne af næbbet.

• Frederikke  B Tilmeldt: apr 2014
    3 år siden

Tak for svaret, nu er jeg rolig igen. Han taber ingen fjer, og det er også vær gang han har spist han gør det der med næbet mod tremmerne :))

• Selina S Tilmeldt: jan 2014
    Emner: 3
    Fugle: 2
    3 år siden

Det er helt normalt

• Amalie W Tilmeldt: jan 2014
    Svar: 1
    Fugle: 2
    3 år siden

Det er helt normalt! Han skifter fjer, min fugl gør helt det samme, og det kan vare ved et stykke tid, indtil de nye fjer kommer frem, min har gjort det siden vi fik hende, og det er intet at være nervøs for!

3 år siden

Mange tak for svarene, er meget mere rolig nu :)))

3 år siden

Er det så også normalt at han taber sine halefjer

3 år siden

Jeg tror, at han er begyndt at fælde. Dog er jeg er ikke helt sikker, så du må endelig ikke hænge mig op på det.

3 år siden

Okay, men begynder de allerede som ca 6 uger at fælde, han er snart 7 uger?

3 år siden

Jeg synes også, det virker meget tidligt, da de fleste først begynder at fælde, når de er ca. tre måneder. Men du skal huske at tænke på, at de ikke fælder det hele på en gang, det kommer lidt af gangen, og måske fælder han bare halefjerene først?

• Andreas P Tilmeldt: jan 2014
    Svar: 4
    3 år siden

Hej Frederikke,
    Ja det sku nogle vældig finde indlæg der er blevet skrevet. at tabe halefjerne er ikke normalt!. hans hoved ser meget pjusket ud, er det en engelsk undulat? (for så siger det sig selv, engelske undulater har en mere pjusket isse) - jeg har en fugle hotline, (Fuglehjælp) hvor du kan kontakte mig,

https://www.facebook.com/pages/Fugle-Hjælp/735557106489314

• Sofie J Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 153
    Fugle: 6
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 6
    3 år siden

Den første fældning kommer når de er ca 5-6 mdr gamle.. Når du nu skrev at han kun var 6/7 uger gammel så er han jo stadig kun en unge, og har højst sandsynligt bare ikke fået fuld længde på sine halefjer...
    Og det er da tydeligt at se han er en Engelsk Undulat Andreas..

Ingen grund til bekymring, men som Sarah skriver så hvis han klør sig overdrevet meget så kan det være pga utøj.

Håber ellers det er gået godt med ham den sidste måned.

• Elisabeth M Tilmeldt: jul 2017
    Svar: 1
    3 måneder siden

hej jeg har en undulat som jeg fik
    i Mandags
    jeg skulle lukke den i buret men i
    stedt fløj den ud af buret
    jeg ved ikke helt hvad der skete
    men jeg ringede så til dyr lægen og de sage jeg
    skulle komme ned med
    den det gjorde jeg så og nu er det
    såden at den skal smøres 2 gange om dagen
    på mave og vinge
    så er mit spøgrsmål
    kan jeg stadig nå at gøre den tam eller kan jeg godt op gi det ?
    p.s som sagt har jeg smort den siden mandag og nu er jeg ved at blive bekømeret for nu er den ved at plukke alle fjerne af sig og den spiser ikke rigtig noget og den drikker ikke rigtig men dens afføring ser normalt ud hvad tor i der kan være i vejen

Svar til: Han undulat klør/plukker sig?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...